Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.11.2007 21:44 - 16.11.Мълчалив протест под надслов ПОРОК пред сградата на Общината
Автор: korupciqvidin Категория: Политика   
Прочетен: 7293 Коментари: 31 Гласове:
0

Последна промяна: 12.11.2007 22:26


Ние, гражданите на Видин и работодатели на общинската администрация и на кмета на Общината, изразяваме своя протест срещу опитите за реабилитиране на корупцията в местната администрация. Основание за тази позиция ние виждаме в отказа на инж. Румен Видов  да освободи крадливите чиновници от изпълняваните досега длъжности. Общинската администрация е деен участник в престъпленията на досегашния кмет Иван Ценов и никаква форма на принуда не може да оправдае и омаловажи  разрушителна им  за града и обществото ни дейност.. От друга страна, считаме, че административния потенциал на досегашната администрация е несъвместим с високите изискванията и приоритети за развитието на Видин. Настояваме всички досегашни служители да бъдат незабавно освободени, като за позициите им бъдат обявени открити процедури , в които те също да имат възможност да участват. Изразяваме недоволство и по отношение на ангажимента , поет от Г-н Видов, за публичен достъп до договора за чистотата

В петък , 16.11.2007 в 12 часа  се призовават всички граждани на мълчалив протест пред сградата на Общината под надслов.

П
ротив 
Опитите  за
Реставриране на
Общинската 
Корупция



Гласувай:
0



1. анонимен - От колко часа е този протест. Ако е от ...
12.11.2007 22:10
От колко часа е този протест. Ако е от много рано, мога да капарирам няколко мълчеливи бабички :)
цитирай
2. анонимен - Справедливо е! Т. нар "про...
12.11.2007 22:28
Справедливо е! Т.нар "професионалисти" ако наистина са такива няма защо да се притесняват от открита процедура и конкуренция.
Ще бъда там
цитирай
3. анонимен - Shte sme tam. На всякъде се злоуп...
12.11.2007 22:36
Shte sme tam. На всякъде се злоупотребява с власт, важното е да се предостави възможност за гражданите неучастващи във властта работейки да водят един сравнително добър живот. Никой не разчита , че Видов е ангелче и няма да бръкне в кацата с мед, но е важно да направи нещо от това, за което сме му гласували доверие.
цитирай
4. анонимен - Ние и неискаме да бъде ангелче, п...
13.11.2007 01:24
Ние и неискаме да бъде ангелче, просто да не позволява на малоумните си чиновничета да ни рекитират веднага щом започнем нещо с което даиздържаме себе си и семействата си.
цитирай
5. анонимен - Гласувах за инж. Румен Видов и все ...
13.11.2007 01:28
Гласувах за инж. Румен Видов и все още му вярвам, въпреки негативните отгласи. Нека да му дадем поне месец.
цитирай
6. анонимен - не се заблуждавайте
13.11.2007 09:38
Месец се дава когато има ясни сигнали за добри дела. Явно тях ги няма отстрана на новия кмет. Излизаме и мълчаливо протестираме
цитирай
7. анонимен - Ei, nagli chinovnici be. Nito edin ...
13.11.2007 10:52
Ei, nagli chinovnici be. Nito edin ot tqh ne e naznachen pri qsni usloviq, vseki tam e rodnina na nqkogo. Vidov trqbva da smenish chipa.
цитирай
8. анонимен - Ако бъе оставен да прави каквото си ...
13.11.2007 10:56
Ако бъе оставен да прави каквото си иска, Видов по нищо няма да се различава от Ценов.
В Петък всички пред Общината!!!!
цитирай
9. анонимен - podkrepqm
13.11.2007 17:43
podkrepqm! otsega trqbva da reagiram,za6toto da ne stane sled tova e kisno.tova e e-mail na boiko borisov bborisov@sofia.bg Da go viknim i nego.Trqbva i toi da znae kakvo pravi GERB tuk. ne sme soglasni.
цитирай
10. анонимен - hubava rabota
13.11.2007 18:18
kak 6te ostavi borisov ot ekologiq?edinstvenoto mu ka4estvo 4e e majet na vidinskata prokurorka.Na mladi godini obitaval v komsomola.Togava sigurno i zavir6i mebelno proizvodstvo,moje bi i zado4no.kolejkata mu mai si6to e s mebelno proizvodstvo,no otgovarq za drav4eta.e,prez tezi golqqqqqmi spesialisti preminavat firmite na vasil iliev ivanov s tehnata rabota.Izvodite sa va6i
цитирай
11. анонимен - ето, знаех си аз, че тоя кмет не е ч...
13.11.2007 19:11
ето, знаех си аз, че тоя кмет не е читав. наколко дни е на тоя пост, а вече народното недоволство срещу него расте. с какво ли още ще ни изненада още кутловишкото момче?
цитирай
12. анонимен - Чета и се чудя, дали отчаянието или ...
13.11.2007 19:14
Чета и се чудя, дали отчаянието или липсата на всякакава алтернатива ни тласнаха да изберем един бандит, по нищо неразличаващ се от Иван Ценов. Виждаме метаморфозата на един човек, който да преди седмица громеше Ценов, че не показал договора за чистотата, че фирмите на Васил Иванов съставляват най-голямата и неконтрулирана част от бюджета на общината. Вчера ,в първата си пресконференция заяви, че видинските граждани имат задължения към една от фирмите на Васил Ивяанов- Титан Север в размер на 1 млн., днес , с друга фирма на Васил Иванов - Еко Титан мустакатко щял да раздава дръвчета и да облагородява пространството между блоковете.
цитирай
13. анонимен - neka vsi4ki koito glasuvaha za v...
13.11.2007 19:51
neka vsi4ki koito glasuvaha za vidov sega da go cunkat otzat
цитирай
14. анонимен - v inovo zabrani na horata da minavat ...
13.11.2007 19:57
v inovo zabrani na horata da minavat po negovata ulica imam predvid bandita vidov
цитирай
15. анонимен - Вярно ли е това за Иново? Ужас!!!...
13.11.2007 20:35
Вярно ли е това за Иново? Ужас!!!Сега там, утре - във Видин. Почна сеееееее!!!!!!!!
цитирай
16. анонимен - луди ли сте
13.11.2007 20:46
абе вие или сте луди или психопати, кой кадърен човек ще иде да работи там за 250-300лв. Големите заплати се взимат от хора на 8+9 до 10длъжности, всичко останало е пълнеж
цитирай
17. анонимен - Дайте време на кмета и общинските съветници.
13.11.2007 21:26
Дайте време на кмета и общинските съветници. Неможе от главата, за краката. Всяко нещо трябва да се обмисли внимателно, за да се стигне до правилното решение. Но, че има хора дето не им е мястото там, така е. Но нека не бързаме. Това със протеста е пунта.
Л.С.
цитирай
18. анонимен - До 16. Явно никак не сте информиран. ...
13.11.2007 22:56
До 16.
Явно никак не сте информиран. В бюджетния сектор заплатите са по-високи, отколкото в частния и това важи най-вече за градове като Видин. Освен това не само финансовото възнаграждение е важно, а и възможността да се натрупа опит за младите хора.
Практически за младите хора във Видин единствената възможност да се реализират с професията си е работата в администрацията, друга възможност просто към момента няма.
Другото е, доколкото схванах администраторите на сайта настояват всички да бъдат изхвърлени, а да има нови процедури и качествените специалисти няма от какво да се притесняват, ако наистина са такива.
цитирай
19. анонимен - Наистина има недоволство. Хората в ...
13.11.2007 23:02
Наистина има недоволство .Хората в общината са участвали в разграбването , прикривали са Ценов в престъпните му далавери. От друга страна финансите, социалните и демографски показатели на Видин са на дъното. Каква по явна индикация, че тези хора са се провалили и трябва да си тръгнат???
Замислете се защо в най-бедните общества са и са най-кадлива и мързелива администрация
цитирай
20. анонимен - работни места
14.11.2007 13:46
Има доста места - само да се почне с назначенията. Има доста пенсионери, има хора навършили възраст за пенсиониране и мн.други чакащи да ги освободят поради ред известни причини
цитирай
21. анонимен - още за администрацията
14.11.2007 15:57
вижте някой е написал в другия форум - да не забравяме тия от Обреден дом, спортната зала барабар с шефа, пазара и още ..... по кметствата - секретари,км. наместници и мн.други
цитирай
22. анонимен - да се смени администрацията - да! ...
14.11.2007 21:52
да се смени администрацията - да! Ама не подмяната да става със стари кадри, които през тия години/ 99-07/ са минали през нея, пък по една или друга причина са махнати, но все таки са били част от досегашното управление.
цитирай
23. kvartala - Всяко едно нещо е като автомобила втора ръка.
14.11.2007 22:34
След като го имаш, ще трябва да му направиш и профилактика. За това е необходимо време и добър майстор, надявам се вече такъв имаме. Той би трябвало да отстрани дефектите, но не и елементите които работят. Ние гласувахме доверие на човекът, който се представи за майстор и нека му дадем време да оправи колата. Относно протести, това е пунта, това е глупост и още нещо по същото-Чл. 147. (1) (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., бр. 10 от 1993 г., бр. 21 от 2000 г.) Който разгласи позорно обстоятелство за другиго или му припише престъпление, се наказва за клевета с глоба от три хиляди до седем хиляди лева и с обществено порицание.
Чл. 148. (1) (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., бр. 10 от 1993 г., бр. 21 от 2000 г.) За обида:
1. нанесена публично;
2. разпространена чрез печатно произведение или по друг начин;
3. на длъжностно лице или на представител на обществеността при или по повод изпълнение на службата или функцията му и
4. от длъжностно лице или от представител на обществеността при или по повод изпълнение на службата или функцията му,
наказанието е глоба от три хиляди до десет хиляди лева и обществено порицание.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., бр. 21 от 2000 г.) За клевета, извършена при условията на предходната алинея, както и за клевета, от която са настъпили тежки последици, наказанието е глоба от пет хиляди лева до петнадесет хиляди лева и обществено порицание.

цитирай
24. анонимен - Много си подготвен бе юристе
15.11.2007 09:33
Знаеш ли нещо за гражданския контрол в демократичното управление или си просто един буквоед
цитирай
25. kvartala - От буквоеда
15.11.2007 21:46
Участието на гражданите в управлението на обществените дела е основен принцип на всяка политическа система, определяща се като демократична.

Съвременното обществено и политическо устройство поставя две нива за механизмите на демократично управление: от една страна – все по-мащабно децентрализиране на държавната власт, а от друга – разширение на гражданското участие в управлението чрез формите на пряката демокрация изборност и контрол. Правата за управление се делегират чрез избори на органи на държавната и местната власт, а контролът върху държавните институции (били те изборни или не) се осъществява по много и различни начини. Давайки своя глас на изборите и упражнявайки контрол, всеки гражданин участва в управлението – това е негово конституционно право.

За да позволят на хората да упражняват това си право, в законовата уредба на страната съществуват редица предпоставки, които ги насърчават.

Те са заложени в Конституцията, в много закони, подзаконови и нормативни актове, вкл. Закона за нормативните актове, Закона за допитването до народа, избирателните закони, Закон за администрацията, Кодекса на труда и др.

Тяхната цел е да поставят държавните институции в положение на отговорни пред обществото - чрез обществен достъп до информация, публичност и прозрачност на всички нива, отчети на публичните институции за при осъществяването на планирането, програмирането, финансирането.

От своя страна, гражданите имат правото да участват в избори, да се сдружават в граждански организации, разполагат със свобода на словото, с право на информираност за обществените и държавните дела, правото на изразяване на мнения, правото на митинги и манифестации, правото на жалби и предложения до държавните органи и органите на местно самоуправление. Това са все средства за упражняване на пряк или косвен контрол върху властта, чрез които гражданите участват в управлението.

Всъщност, законите и нормативните актове не само указват как институциите да подпомагат гражданското участие и контрол – те ги задължават активно да го насърчават и да се допитват до гражданите по важни въпроси чрез референдуми, общи събрания, подписки. Такива мерки са част от ефективния обществен диалог, чието провеждане е необходимо, за да съществува обратната връзка граждани-държава-граждани.

Най-големи законови възможности за гражданско участие в управлението има при т.н. местно самоуправление - правото и реалната възможност за местните общности и граждани в общините да регулират и да управляват в рамките на закона, на тяхна отговорност и в интерес на тяхното население, съществена част от обществените дела.

Mестното самоуправление заема важно място в регулирането на обществените отношения, свързани с прякото осъществяване на държавната власт на местно ниво, което определя и неговата съществена роля в практическия тест за демократичността на политическата система. От гледна точка на демократичността, местното самоуправление е институтът, чрез който се реализира най-ефективно участието на гражданите в политическия процес.

Орган на местното самоуправление в общината е общинският съвет, а на изпълнителната власт – кметът. И двете институции са изборни и подлежат на постоянен контрол от страна на гражданите – за тях важат дори с още по-голяма сила правилата за прозрачност и откритост, за конструктивен и ефективен обществен диалог, защото като управленски органи на общината, те стоят най-близо до проблемите на нейните жители, най-точно изразяват интересите им и най-много влияят върху живота им. Публичността, откритите заседания на общинския съвет, публичното обсъждане на общинския бюджет, участието на експерти и представители на обществеността в работата на комисиите – това са средства, с които гражданите могат да вземат участие в местната власт. Те могат да отправят питания, становища и предложения от компетентността на кмета, общинския съвет и администрацията и да получават отговори по определения със закон ред.

При осъществяването на тази дейност, в помощ на гражданите се явява т.н. Обществен посредник, който се избира от общинския съвет и съдейства за спазване правата и законните интереси на гражданите пред органите на местно самоуправление и администрация особено в частта, касаеща достъпа до информация.

Тази законова уредба обаче не е достатъчно условие за ефективност на демократичната система – необходима е, разбира се, не само възможност, но и желание на гражданите да се включат в управлението.

Позиция на гражданите по обществените въпроси, системният им контролът върху властта, ясно изразеното им желание за достъп до информация по обществените дела, за прозрачност, активното им участие във вземането на решения на местно и държавно ниво – това са белезите на развитото гражданско общество – общество, което не търпи корупция и злоупотреби с власт, общество, което дейно следи за нарушаването на правата си от страна на държавата и при нужда ги отстоява по предвидените от закона начини.

Именно поради това необходимостта от реформи в местното самоуправление в посока на повишаване на ефективността и демократичността трябва да бъде осъзната. Постигнатият обществен консенсус за принципите, по които ще се развива местното самоуправление, дава широки възможности за осъществяването на местни инициативи за разработването на конкретни правила и прилагането на различни механизми за тяхното реализиране. Инициативата, желанието и увереността на гражданите в необходимостта от реално, отговорно и ефективно местно самоуправление представляват приноса им в изграждането на модерна и демократична държава.
цитирай
26. kvartala - От буквоеда
15.11.2007 22:07
Как да проведем митинг където искаме и това да бъде законно?



Искате разрешение от кмета. Ако ви разреши, проблемът е приключен. Въпросът е какво да се прави, ако ви забрани? Отговорът е, че митингът няма да бъде забранен, ако преодолеете кметската заповед по реда на ал. 4 от чл. 12 от Закона за събранията, митингите и манифестациите (ДВ, бр. 10 от 1990г.).

Забраната е в заповедна форма. Кметът пише "Забранявам" или "Не разрешавам". Препис от нея общината изпраща на полицията.

Организаторът на събранието, митинга или манифестацията може да обжалва забраната - казва ал. 4 - пред ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ КОМИТЕТ НА ОБЩИНСКИЯ НАРОДЕН СЪВЕТ. Законът е стар и използва понятия от комунистическото законодателство. Под ИЗПЪЛНИТЕЛЕН СЪВЕТ следва да разбираме Общинския съвет по смисъла на Закона за местното самоуправление и местната администрация. Една заповед (съответно забрана) се обжалва винаги пред висшестоящ и никога пред нисшестоящ орган. Не може да се оплакваш от началника пред неговия подчинен най-малкото понеже подчиненият не може да отмени заповедите на своя началник! А в общините няма друг орган, който да стои над кмета освен Общинския съвет. Не може да разбираме под ИЗПЪЛНИТЕЛЕН СЪВЕТ самото кметство, понеже последното е подчинено на кмета. Кметството не е нищо друго, освен администрацията на кмета, служителите на общината. Освен това, Законът за местното самоуправление и местната администрация не познава органа КМЕТСТВО по същия начин както Конституцията не познава учреждението ПРЕЗИДЕНТСТВО. Това са понятия, съществуващи в живота, но не и в света на правото. Действащото право говори за КМЕТ и за ПРЕЗИДЕНТ, като подразбира не само самия кмет и самия президент, но и техните администрации.

Съгласно ал. 4, Общинският съвет се произнася в срок от 24 часа. Ако не спази този срок - съгласно следващата алинея - събранието, митингът или манифестацията могат да се проведат. Непроизнасянето означава разрешение. Липсата на отговор отменя кметската заповед. Не са необходими никакви други действия, никакви молби, уведомителни писма или разрешения. Просто отивате на митинг. Той е разрешен на мястото и във времето, които сте указали в уведомителното си писмо до кмета, с което цялото правно производство е започнало.

В деня на протеста полицаите са снабдени със заповед за вашето разгонване, а вие нямате никакъв документ. Длъжни сте да им покажете жалбата си до Общинския съвет и входящия номер. С последния доказвате:

1. какво

2. до кого

3. на коя дата

4. В КОЙ ЧАС сте подали.

Оттук насетне върху Общината тежи доказателствената тежест да установи, че Общинският съвет се е произнесъл по жалбата ви. Ако тя не го установи, остава митингът да е разрешен.

Законът за събранията, митингите и манифестациите не говори за ЕДИН ДЕН, а за ДВАДЕСЕТ И ЧЕТИРИ ЧАСА. Двете неща в правото не са равнозначни. ЕДИН ДЕН е срок, който се брои на дни. Започва да тече на следващия от подаването на жалбата ден. Тоест, подаваме в сряда, срокът изтича с края на работното време в четвъртък. Почивните дни не се броят: ако документът е подаден в петък, срокът изтича в понеделник.

Иначе стои въпросът, когато законодателят говори не за дни, а за часове. Срокът започва да тече с подаването на документа (в случая на жалбата) и неработните дни се броят. Срокът за произнасяне от страна на Общинския съвет по жалба, която е подадена в 15 часа в петък, изтича в 15 часа, събота. Това, че Общинският съвет не се е събирал през това време е без значение: срокът е изтекъл.

Общинският съвет е колективен орган, съответно трябва да се произнесе ако е налице кворум и с гласуване. Произнасянето на неговия председател по реда на чл. 12 от Закона за събранията, митингите и манифестациите е нищожно. Нищожно е и произнасянето на кмета. Ако председателят се произнесе вместо Общинския съвет, неговото становище има същото значение, ако по въпроса се произнесе председателя на ХЕИ или пък някой случаен минувач.

Та, малко вероятно е, че Общинският съвет ще се събере на извънредна сесия, тъкмо за да се произнесе по вашата жалба. Следователно кметската забрана ще бъде отменена.

Да се провежда забранен митинг не е препоръчително. Закон за събранията, митингите и манифестациите предвижда не глоба, а наказателна отговорност за организатор, който проведе забранен или продължи да провежда прекратен митинг. Наказанието е ЛИШАВАНЕ ОТ СВОБОДА до една година. Тоест, от три месеца, до една година, понеже минималния срок на наказанието ЛИШАВАНЕ ОТ СВОБОДА, предвиден в Наказателния кодекс, е три месеца.
цитирай
27. kvartala - От буквоеда
15.11.2007 22:17
Анонимен забравих да изпратя закона, за справка.

ЗАКОН ЗА СЪБРАНИЯТА, МИТИНГИТЕ И МАНИФЕСТАЦИИТЕ

Обнародван, ДВ, бр. 10 от 2 февруари 1990 г.,
изм., бр. 11 от 29 януари 1998 г. (*)
Законът за събранията, митингите и манифестациите е приет от 9-о Народно събрание, четиринадесета сесия, второ заседание, на 25 януари 1990 г.




Чл. 1. Този закон определя реда и гаранциите за организиране и провеждане на събрания, митинги и манифестации.

Чл. 2. Събрания, митинги и манифестации могат да се организират и провеждат от граждани, от сдружения, от политически и други обществени организации.

Чл. 3. На събранията, митингите и манифестациите гражданите изразяват мнения, възгледи и становища по въпроси от политически, икономически, социален, културен или друг характер чрез слово, плакати, макети и по друг подходящ начин.

Чл. 4. Гражданите не могат да бъдат преследвани и наказвани за организиране и участие в събрания, митинги и манифестации и за изразените от тях мнения, възгледи и становища освен ако това съставлява престъпление или друго правонарушение.

Чл. 5. Събрания, митинги и манифестации могат да се провеждат по всяко време на денонощието освен в часовете от 22 до 6 часа.

Чл. 6. (1) В събрания, митинги и манифестации не могат да участвуват граждани, които:

1. носят оръжие или други специално предназначени или приспособени предмети, които може да се използуват против живота и здравето на хората или за причиняване на материални щети;

2. са в очевидно пияно състояние;

3. са маскирани с цел да се затрудни тяхното разпознаване.

(2) Всеки организатор или участник отговаря за вредите, които по негова вина са причинени при провеждането на събранието, митинга или манифестацията.

Чл. 7. (1) Събранието или митингът може да се провежда на открито или в закрито помещение.

(2) Събрание, митинг или манифестация не може да се провежда в обозначената зона около Народното събрание, както и в непосредствена близост до военни обекти.

Чл. 8. (1) За свикване на събрание или на митинг на открито организаторите най-малко 48 часа преди началото му писмено уведомяват общинския народен съвет или кметството, на чиято територия ще се проведе, като посочват организатора, целта, мястото и времето на събранието или митинга.

(2) В неотложни случаи за събранието или митинга на открито уведомлението по предходната алинея може да се направи в еднодневен срок.

Чл. 9. (1) Организаторите на събранието или митинга вземат необходимите мерки за осигуряване на реда при провеждането му.

(2) Председателят на изпълнителния комитет на общинския народен съвет, съответно кметът, съдействува за нормалното протичане на събранието или митинга, а по искане на организаторите - и за осигуряване на помещение.

Чл. 10. (1) Събранието или митингът се ръководи от председател.

(2) Участниците в събранието или митинга са длъжни да спазват указанията на председателя за запазване на реда.

(3) От събранието или митинга се отстраняват лицата, които с поведението си пречат за провеждането му, грубо нарушават обществения ред, както и лицата, посочени в чл. 6, ал. 1.

Чл. 11. (1) Организаторите на манифестация уведомяват писмено общинския народен съвет или кметството за целта, времето и пътя на движението на манифестацията най-малко пет дни преди провеждането й, а в неотложни случаи - най-малко два дни.

(2) Председателят на изпълнителния комитет на общинския народен съвет, съответно кметът, както и организаторите вземат необходимите мерки за спазване на реда за провеждане на манифестацията и за безопасността на движението.

Чл. 12. (1) Когато времето и мястото на събранието, на митинга или пътят на движението на манифестацията създават условия за нарушаване на обществения ред или безопасността на движението, председателят на изпълнителния комитет на общинския народен съвет, съответно кметът, предлага промяната им.

(2) Председателят на изпълнителния комитет на общинския народен съвет или кметът може да забрани провеждането на събранието, митинга или манифестацията, когато има несъмнени данни че:

1. са насочени към насилствено изменение на конституционно установения обществен и държавен строй или срещу териториалната цялост на страната;

2. застрашават обществения ред в съответното населено място;

3. застрашават народното здраве при предварително обявена епидемична обстановка;

4. нарушават правата и свободите на другите граждани.

(3) Забраната се налага с мотивиран писмен акт в срок от 24 часа от уведомяването.

(4) Организаторът на събранието, митинга или манифестацията може да обжалва забраната по предходната алинея пред изпълнителния комитет на общинския народен съвет, който се произнася в срок от 24 часа.

(5) Когато органът по предходната алинея не се произнесе в определения срок, събранието, митингът или манифестацията може да се проведат.

(6) Когато жалбата се остави без уважение, спорът се отнася пред съответния районен съд, който се произнася в петдневен срок. Решението на съда е окончателно.

Чл. 13. (1) Председателят на изпълнителния комитет на общинския народен съвет, съответно кметът, прекратява събранието, митинга или манифестацията, когато не са организирани или не се провеждат при условията и по реда, установени с този закон.

(2) При прекратяване на събранието, митинга или манифестацията участниците са длъжни да се разотидат незабавно.

Чл. 14. (1) (Изм. - ДВ, бр. 11 от 1998 г.) Граждани и длъжностни лица, които нарушават установения ред и гаранциите за организиране и провеждане на събрания, митинги или манифестации, се наказват с глоба от 50 до 300 лв., ако не подлежат на по-тежко наказание.

(2) Нарушенията се установяват с актове на съответните органи на народните съвети.

(3) Наказателните постановления се издават съответно от председателя на изпълнителния комитет на общинския или на областния народен съвет и могат да се обжалват по реда на Закона за административните нарушения и наказания.


ДОПЪЛНИТЕЛНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 1. Този закон не се прилага за сватбени, семейни и другарски тържества, културни и спортни прояви, погребални ритуали, религиозни обреди и други подобни, както и за събранията по месторабота и събранията, предвидени с нормативен акт.

§ 2. В глава трета от Особената част на Наказателния кодекс се създава нов раздел VIII:

Раздел VIII

Престъпления против свободата на събранията,
митингите и манифестациите

Чл. 174а. (1) Който с насилие, измама, заплашване или по друг незаконен начин разтури или попречи да се проведе събрание, митинг или манифестация, допустими по Закона за събранията, митингите или манифестациите, се наказва с лишаване от свобода до две години.

(2) Организатор, който в нарушение на чл. 12, ал. 3, и 13, ал. 1 от Закона за събранията, митингите или манифестациите проведе забранени или продължи да провежда прекратени събрание, митинг или манифестация, се наказва с лишаване от свобода до една година."

§ 3. Изпълнението на закона се възлага на народните съвети.



(*) (Бел. ред.) Всички числа в левове по този закон са

намалени 1000 пъти съгласно разпоредбите на Закона за деноминация на лева.
цитирай
28. kvartala - :)
16.11.2007 00:13
"Не се блазни

от бързо свършената работа.

Не търси дребни победи.

Желанието да пришпорваш нещата

ти пречи да свършиш работата докрай.

Търсенето на дребни победи

осуетява извършването

на велики дела."



Конфуций (551 г. пр. Хр. - 479 г. пр. Хр.)
цитирай
29. анонимен - митинг
16.11.2007 12:56
ало, будната гражданска съвест, къде бяхте в 12.00ч днес,че нещо не ви видях... или истината е, че само дрънкате като ръждави тенекета
цитирай
30. анонимен - буквоедите са много
16.11.2007 13:56
Тя будната съвест е приспана във Видин. Обикновено хората тук само знаят да философстват и да обясняват как не може да стане. Да критикуват и да чакат някой от горе да им даде службичка и след това - хоп на трушиите и ракийката
цитирай
31. kvartala - Анонимен. Употребявам бира и на пържените картофки съм фен.
19.11.2007 22:46
Вярвам в твоята личност, продължавай да блуждаеш. Все пак си готина!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: korupciqvidin
Категория: Политика
Прочетен: 917723
Постинги: 173
Коментари: 1375
Гласове: 1795
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930